На размер са еднакви и са съвместими няма проблем.
Известие
Collapse
No announcement yet.
Съвет относно покупка на 159
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Здравейте,
Гледам всички пишат основно за 1.9 и 2.4.
Имам възможност да закупя една 2.0 170ps (октомври 2010 година на ~99300 км). Изцяло поддържана в Extreme сервиз, първи собственик.
Какво можете да споделите за този мотор и за колата като цяло? Тъй като явно не се срещат толкова много, ще оскъпи ли това ремонтите или не?
Поздрави!Alfa Romeo 159sw 2.0JTDm 200 к.с. - Окт'10
Comment
-
Това със смазването не е съвсем вярно. Сменя се една гумичка долу като се свали картера. Добре е да се направи превантивно и в последствие не би трябвало да има проблем.'05 E-class 3.0 24v LPG, '05 C-class 1.8 16v Kompressor Sportcoupe, '09 A-class 1.5 8v
Ex:'07 147 1.6, '07 159 1.9 JTDm, '00 Lybra 1.9 JTD, '86 Delta GT 1.6, '04 C2 1.6, '97 Vectra 1.8, '97 Dedra 1.6
Comment
-
Първоначално публикувано от Alfa tuner Покажи съобщение2.0 ЖТД е с 1мм по-големи бутала от на 1.9,скъп термостат и е съсипано смазването)
По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE
Comment
-
Първоначално публикувано от mirchozo Покажи съобщение[/COLOR]
Аз не ги отбирам тия работи, ама само мапвате, ремапвате и еди какво си......искам някой да ми обясни, Но от тия така наречени инженери дет го правят това нещо, а не от вас дет ви залъгват......
1. Като премахнеш агр клапана...тоез пускаш повече кислород за горене в цилиндъра.....какво става с температурата, която там вътре няма как да я отчетеш...повишава ли се, или намалява...?
2.Като и увеличиш развъртането в даден диапазон, какво натоварваш в мотора и трансмисия...?
3.Има ли смисъл да направиш един мотор от 150к.с. на 180....след като ти се предлага 200к.с...?
Безмислено е за мен...
Въпроса ти за ЕГР само показва че незнаеш как действа въпросния клапан. Принципа е елементарен, вкарва беден на кислород въздух за да успокои мотора на празен ход, както и за да влезе в някакви еко норми уж. В момента в който подадеш газ, клапана се затваря (напълно или частично можеш да видиш с диагностиката). Та така, общо взето по време на напъните, егр не е от значение дали е там или не.[/QUOTE]
Аз казах, че не ги отбирам тез неща....ама и ти малко се изказа неподготвен за "принципа".....значи според моите познания егр...вкарва изгорели газове от изпускателният колектор в смукателният.....не знам колко бедни на кислород са те, след като са изгорели....друга бира е бедната смес на кислород в цилиндъра според мен....там играе роля и дебитомера.......няма как да стане горене с въглероден двуокис....малки познания по химия, макар, че едва изкарах 3-ка едно време по тоз предмет....
Та въпроса ми 1...явно не го разбра....какво става след като е изолиран агр......имаме горене с повече кислород в цилиндъра...?...или де да знам.....нещата ги променят с някакъв китайски софтуер....едва ли работят с заводският.....или са толкова добри, че могат да кандидатстват в някоя автомобилна компания със собствен софтуер за даден мотор.....просто въпроси...човек по някой път има грешна информация и никога не е късно да се научи....
Аз за туй питам...?...ама инфото е кът....нали...?))
По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE
Comment
-
Е много ясно че бедния на кислород въздух е съвкупност от изгорелите газове през егр и въздуха идващ от дебитомера/турбината/кулера. Явно не съм го написал достатъчно разбираемо...
Ако искаш пробвай да покараш с отворен егр малко и ще разбереш дали е по-добре с него или без него.Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
Горе главата, нищо че е празна...
Comment
-
Първоначално публикувано от mirchozo Покажи съобщениеЕ много ясно че бедния на кислород въздух е съвкупност от изгорелите газове през егр и въздуха идващ от дебитомера/турбината/кулера. Явно не съм го написал достатъчно разбираемо...
Ако искаш пробвай да покараш с отворен егр малко и ще разбереш дали е по-добре с него или без него.......да се върнем точно на първият ми въпрос (прочети го внимателно и виж какво питам, а не как работи и кога).....какво става с температурата вътре в цилиндъра......качва се..?...намалява....?...
Повтарям...просто съм лаик и не ги отбирам тез неща......и затова питам....
Как искам някой, който ги засилва тез коли...да каже ++++...толкова....- - - - толкова......за да сме наясно за какво иде на реч.....
тия лафове с по ниския разход и еди какво си....просто не са ми ясни...а и не пуши........да бе......попадала ми е кола с чип.....е да има някакъв ряз в определен момент и до там....да не казвам за проблемите.....
По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE
Comment
-
Факт е че тия с егр загряват по-бързо, но все пак има и топлообменник в схемата. Също е факт и поставените калорифери или подгреватели, явно 2те изброени по-горе толкова вършат работа в студовете. Общо взето едва ли някой е мерил какво става с температурата в цилиндрите, на теория доста здраво можем да разтеглим локума.Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
Горе главата, нищо че е празна...
Comment
-
Здравейте,
Някой да има наблюдения върху двете коли долу. Търсих за тях из форума, но нищо не намерих та сигурно не са форумни, но понеже и двете се продават от бая време реших да проверя, пък някой може да е ходил да ги гледа.
http://www.cars.bg/offer/c2039245
http://www.cars.bg/offer/c2278442
1.9-ката ми изглежда по-добре и по описанието ми вдъхма повече доверие, но 2.4-ката си е 2.4-ка, пък и е фейслифт с новата турбина(Гарет, ако не се лъжа), само тея джанти май не са много на Ti, а оригиналните като гледам нямат намиране пък и са цифра.
Всякаква информация отностно тези два екземпляра е добре дошла, тенк ю!Fiat Punto MKII 1.9JTD Sporting
Lancia Phedra 2.2JTD Emblema
Comment
-
Първоначално публикувано от Бобби Покажи съобщениеВъпроса ми не беше дали е отворен, или затворен егр.....а че мотора, тоез софтуера му е програмиран да работи с него.....и след като го премахнем, механично и софтуерно, което за мен е малко жмел работа......какво става....програмираме нещата на око, или това което знаем като параметри....ама...........да се върнем точно на първият ми въпрос (прочети го внимателно и виж какво питам, а не как работи и кога).....какво става с температурата вътре в цилиндъра......качва се..?...намалява....?...
Повтарям...просто съм лаик и не ги отбирам тез неща......и затова питам....
Как искам някой, който ги засилва тез коли...да каже ++++...толкова....- - - - толкова......за да сме наясно за какво иде на реч.....
тия лафове с по ниския разход и еди какво си....просто не са ми ясни...а и не пуши........да бе......попадала ми е кола с чип.....е да има някакъв ряз в определен момент и до там....да не казвам за проблемите.....
A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Comment
-
Първоначално публикувано от Faylin Покажи съобщениеЗдравейте,
Някой да има наблюдения върху двете коли долу. Търсих за тях из форума, но нищо не намерих та сигурно не са форумни, но понеже и двете се продават от бая време реших да проверя, пък някой може да е ходил да ги гледа.
http://www.cars.bg/offer/c2039245
http://www.cars.bg/offer/c2278442
1.9-ката ми изглежда по-добре и по описанието ми вдъхма повече доверие, но 2.4-ката си е 2.4-ка, пък и е фейслифт с новата турбина(Гарет, ако не се лъжа), само тея джанти май не са много на Ti, а оригиналните като гледам нямат намиране пък и са цифра.
Всякаква информация отностно тези два екземпляра е добре дошла, тенк ю!Alfa Romeo EX 155 1.8SS,147jtd,156TS,156jtd,
159 1.9 няколко. 2.4 няколко, Auto, ръчка - всичко
NEW 159 2.0 JTDm Black TI
Comment
-
Първоначално публикувано от BO Покажи съобщениеС ЕГР и максималното налягане, и съответно температурата на горене в цилиндъра намалява.
Или не разсъждавам правилно.....?По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE
Comment
-
Не,просто КПД-то на сместа/мотора става по-голямо,когато постъпващият въздух е по-богат на кислород,т.е. когато мотора не "вдишва" изгорели газове.Оттам и по-голямата температура на горене,заради повечето кислород.Естествено,прекалено бедната смес води до прекомерно висока температура в цилиндрите и се получават "някои" нежелани неща.Но това категорично не може да стане заради изолиран ЕГР,който се явява паразитна система,която заедно с катализатора,вдига разхода и сваля мощността.alfa 159 1,8 mpi/lpg
Comment
-
Не разсъждаваш правилно, а и се напрягаш излишно. Отдавна има отговори, на въпросите които те тормозят.
С хубав ремап и премахнати "еко карантии" дизеловите двигатели вървят повече, горят по-малко, нямат толкова лаг и като цяло са по-приятни за каране.
Минусите са, че загряват по-бавно, замърсяват повече и натоварват трансмисията - съединител, диференциал, карета, полуоски...
За живота на двигателя не трябва да се притесняваш, ако всичко е направено както трябва. Един дпф и регенерациите му са много по-вредни за мотора и турбото, отколкото един хубав чип и премахнат дпф.
Comment
Comment